štvrtok 16. marca 2017

Teggo : Idem na balkón pre inšpiráciu, dám si balkónovku a rožhavím stroje............

Každý keď si povie Trnava, tak sa mu v predstavách vynára pred sebou vizuálnom pohľade množstvo kostolov tohto nášho malého Ríma ako sa hovorí o Trnave dlhé desaťročia. Nejdem teraz vyhľadávať, ktorá kultúrna pamiatka a chrám je najkrajší ale chcem predstaviť človeka, ktorí je podľa môjho názoru taký náš druhý J Dilla alebo 9th Wonder. Možno je to tým že jeho tvorbu by skôr ocenili ľudia v zahraničí ale nechcem teraz do detailov rozoberať prečo je tomu tak a prečo tomu nieje inak ! Chcem aby tieto riadky boli venované človeku ktorí sa vie dobre pohrať s beatmi a vie vytvoriť jedineční zážitok pri vypočutí čo som naznačil v tomto úvode ten pán beatmeaker.






Tak Teggo ako práve teraz tráviš deň, mohol by si nám trochu predstaviť aký máš tvoj celo dennodenný rituál. Chcem začať takto netradične lebo život sa len netočí okolo Hip Hopu a tvorby Beatov ? Mohol by si nám trochu poodkryť s tvojho súkromia ako začínaš tvoj deň keď začínaš?

Nazdar , tak samozrejme ráno musím vstať, nejak sa dať dokopy, zistiť čo je vlastne za deň. Keď mám voľno venujem sa priateľke poprípade sadnem za mašiny a tvorím.  Chodím aj do práce, síce veľmi nerád, ale keď že situácia je taká aká je, a systém nás nepustí  ale inak je to celkom fajn. A asi takto začína môj každý deň. 


Preto som začal divne úvodom,ale chcem si zo zaujímavosti urobiť čo najlepší obraz o tebe Teggo Dabbl G? Tvoja tvorba je robená veľkým srdcom, nechcem ťa len chváliť ale pri tvojom Snippet Vol.1 je dobre cítiť že ako beatmeaker sa vieš šikovne pohrať s beatmi. Podľa môjho názoru v beatoch si našiel svoju životnú cestu čo vieš patrične zo seba dať patrične von. Čo ťa najviac motivuje pri tvojej tvorbe,je to niečo obdobného ako keď maliar, ktorí na plátno maľuje svoje veľ dielo ? Ak tomu nieje tak, ako by si opisal keď vytváraš svoje beaty svojimi vlastnými slovami Teggo Dabbl G ?




Idem na balkón pre inšpiráciu, dám si balkónovku a rožhavím stroje.  A co dál? Nic dál  Haha ale nie . Tak každopádne zaleží od nálady . Niekedy si zahrám  na klavír , niekedy dám len sample na MPD , takže záleží na čo mám momentálne chuť a vždy sa nejak kurva z hovna uplete bič. (Ha). Čo sa týka  hudby tak v poslednej dobe si idem dosť  štýly  ako, Everlast, Yellawolf a Snak the Ripper a podobne. Inak inšpiráciu celkovo beriem skôr ako pocit , spontánnosť , niečo čo ide od srdca a každý z nás sa to snaží nejak vyjadriť a u mňa je to hudba. 


Keď sa pozrieme na Trnavu a vašu Hip Hopovú scénu, tak podľa teba Teggo kto do mesta priniesol prvú Hip Hopovú myšlienku, ktorá vám dodnes ostala  ?Máte tu zaujímavých veľa pouličných osobnosti, v čom podľa teba zohrávala hlavnu úlohu tomu že u vás nezavisla scéna je stále hojne živá a vie aj dobre vyceriť zuby na mainstream ?

Tak hip háááp v Trnave fičí od nepamäti a čo si ja pamatááám ako mladý, tak môžme za to vďačiť Trnavským DJ´s, lebo jak sa o Trnave hovory tak sme mesto Dj-ov, teda aspon niekedy to tak bolo (HA). Ale tak určite vďačíme za Trnavskú scénu samozrejme Torulovy ejkejej Tony Pach, Boy Wonder, Dj Spinhandz, Dj Shakul, Dj Spank, Dj Dasex, tieto mená jednoznačne prispeli k tomu, aby bola Trnavská scéna tam, kde momentálne je. Je tu aj veľa mladých talentov tak snáď zostanú verný dobrej muzike. 


Aké boli tvoje prvé záblesky Teggo ohľadom tvojich začiatkoch, čo ťa najviac oslovovalo, Rapovať do majku alebo si skôr začal experimentovať s beatmi u teba doma ? Nemal si už v tejto časovej úsečke obľúbeného a vytipovaného beatmeakera od ktorého si najviac okopíroval techniku na Mpc?

Začal som asi v 17tich na svojich prvých klávesoch Casio a FL-ku 3 a to som si väčšinou len skúšal zvuky atd´. zoznamoval sa s programom a pomalí sa učil. Po dlhšej dobe som sa stretol v robote z Torulom a chodili sme spolu z roboty rovno do šenku a debatovali, o muzike dosť mi poradil kedže mal viac skúseností a potom som si začal kupovať mašiny a zdokonalovať sa vo zvuku. Asi pred 7 rokmi som založil štúdio Godzilla Sound aj z mojim kumpánom Syflákom a začali sme pomalí dokupovať čo bolo treba na kvalitné nahrávky. Potom sa trápne k nám do štúdia prišiel pozrieť Tony a nejak sme sa dali do kopy. Nikdy ma nejak neťahalo rapovať do majku skôr som si sadol za MPD a hral sa zo samplami, takže skôr som experimentoval. Ale prejdeme na ďalšiu otázku, lebo tam sa bude spomínať to ostatné.


Nebudem teraz menovať beatmeakerov, ale aj tak podľa teba kto je takou tvojou Top jednotkou ? Europa má kopec skvelých beatmekerov, ktorí sa vedia pohrať s beatmy ale treba aj spomenúť americký kontinent.  Kto je podľa teba tvojím najväčším favoritom čo najviac ceníš že dokázal viac ako hoci jaky iný beatmeaker v celosvetovom merítku ? Alebo je to pre teba veľmi ťažké a radšej by si vedel opísať ktorý beatmekeri su veľký páni umelci s ktorých tuhne krv?

Fúúúúú tak toto je pestrá otázka.......tam je toho veľa, jednoznačne to bol Primo, Alchemist, Scott Storch, fičal som si Onyx, Wu, Lost Boyz, fuuuu fakt je toho veľa, každopádne to je skvelá muzika a dúfam, že ďalšie generácie v tom budú pokračovať čo pochybujem, kedže vidím kam to všetko speje, ale tak to je každého názor a toto je môj. Kvalita každého beatmakera vyžaduje určite neopičit sa po druhých a mať to svoje, hlavne vyjadriť svoje pocity a to všetko čo má v beatoch byť, teda  malo by byť ne?? (Ha)


Veľmi veľa beatmeakerov vo svojich tvorbach vyhľadajú inšpiráciu v iných žánroch ?
Ako to je to pri tebe Teggo, prešiel si aj ty za hranice svojich možností a vyhľadávaš v každom žánry niečo čo podľa teba je to originálne k tvojej vlastnej poulične show ?

Tak samozrejme hľadám inšpiráciu ako sa len dá, kedže doba je taká, že asi už všetko je vymyslené a už sme na konci, akurát že hudba je alchýmia a stále sa dá niečo vymýšľať a kuchcit v kotly(haha) určite nevymýšľam veci trapových žánrov a rôzne mutácie hudby, ale držím sa pocitov pri tvorení takže furt UG.


Čo sa týka spoluprác, tak na tvojom playliste sa objavili Torula,Sedláci,Fu Defekt a ešte veľa iných pánov svojho remesla. Nemyslíš Teggo že tvoje možnosti sú zatiaľ len na polovicu využite a svoj potenciál by si vedel ešte viac s úročiť vo svojej tvorby ?
Že by sa tvoja tvorba presunula aj za hranice Slovenska ?




Jj, ambície samozrejme mám sa dostať čo najďalej a niečo tu po sebe zanechať, ale doba je ťažká a je už veľa beatmakerov a hudobníkov a je ťažké sa presadiť na slovenskej scéne, jasné že by som rád spolupracoval aj v zahraničí ale tak ešte neumieram tak snad v budúcnosti sa niečo podarí a budem sa snažiť dosiahnuť maximum. Spolupráce ako sú Sedláci, Torula ma vždy bavili, pretože sa robila hudba podla mojej chuti a v štúdiu Godzilla Sound sa vytvárali veci ako Sedláci - Furt, Torula - Z kanála hore, Trnavský Sedlák atď.


Nemal si niekedy take vnútorne nutkanie aj na nejaké zahraničné spolupráce sa trochu viac zviditeľniť tvoju prácu ? Zatiaľ neprišiel u teba Teggo ten prvotný krok sa oto pokúsiť alebo sa ešte necitíš urobiť skladby kde s prstom pohneš na mape len na jednom mrtvom bode ? V čom sa stala chyba že zatiaľ v tvojom prípade neprišiel takýto krok dopredu tvojej kariéry ako beatmeaker? Veľa Europských beatmeakerov robia albumy s Us MC a robia si tak veľký kredit vo svete ? V čom to zatiaľ si Teggo ti poľavil, s čoho máš najväčšie obavy ?

Nesilím veci nejak dopredu, čo má prísť príde a určite som neni jeden z tých čo sa bude ponúkať ved kto bude mať záujem o moju tvorbu sa ozve a ak ja by som mal záujem o feat z nejakým Mc tak sa zase ozvem ja, ale na pílu netlačím. Jasné že by zahraničná spolupráca potešila ale uvidíme čo bude v budúcnosti a ako sa veci budú vyvíjať daľej. Nie je to o tom či som zrelý na takúto spoluprácu, zrelí určite som hehe, obavy mám skôr z toho, že hudba ktorá je mne blízka už dosť Mc vypustila z hlavy a počkám si len na čas kedy sa to vráti späť, aspoň z čistím svedomím viem, že neprezliekam kabát hore dole ako sa to hodí.


Presuňme sa k tvojmu albumu Teggo, zatiaľ som nepostrehol nič nového  či máš niečo nové rozpracované okrem toho čo P.O.D.E v mojom interviju prezradil ? Nemal by si chuť pozvať John Robinsona, Toraeho,Large Proffesora, A.Gho a veľa US kvalitných MC na svoj album ak by vzišiel okamih sa podeliť s tvojou tvorbou sa viac predstaviť ? Myslím si že to čo robíš by nemalo ostať len pri slove keby ?

Hahaaa tak mať tieto mená na svojom konte by bolo super, ale silno pochybujem aj ked človek nikdy nevie. Áno tak P.O.D.Emu som dal beaty na jeho chystané veci a môžeš čakať tento rok aj veľa noviniek z mojej kuchyne, ale nebudem rozprávať dopredu, TÝ čo vedia akú hudbu robím budú určite spokojný a figurovať budú určite známe mena SK scény takže je sa načo tešiť.


Ohľadom Godzilla Prádžekt, tento projekt ostal len pri pár singloch alebo ste mali nejaké väčšie plány ktoré sa nedokončili. Bol si len hosťom tohto projektu kde si ponúkol svoje beaty v skladbe "UFO" a tým to aj skončilo ? Alebo to čo ste mali na plane zhaslo prirýchlo nato aby to len začalo ?




Projekt Godzilla Prádžekt bol prešpekulovaný projekt, ktorý bohužiaľ neuzrel svetlo sveta čo je škoda, ale treba makať ďalej. Skladieb na projekt bolo veľmi veľa a Ufo bola prvá skladba ktorá to odštartovala a potom sme prišli z trackom Krakenhaus na ktorú som pyšný doteraz. Fu Defekt sme založili ja, Tony, Syfel, Richard a Anonym. Postupom času sa začal projekt rozpadať a nakoniec som zostal len ja a Tony a makáme dodnes síce už nie ako Godzilla Prádžekt ale už každý sólovo. Snád sa Fu Defekt dá ešte niekedy dokopy a  budem veľmi rád ak opät osedlajú môj beat.


Čo sa týka akcií, máš najbližšej v dobe pripravenú pozvánku kde by sme si mohli ťa pozrieť a posúdiť či Teggo Dabbl G je pouličný hráčom kto má v najlepšie beaty v Trnave ? A aký je tvoj názor na Slovenské akcie, v čom vidíš najväčší deficit čo chýba najviac Slovenskému publiku ponúknuť aby bola viac rozmanitejšia ?

Pre našich fans sa budeme snažiť koncertovať čo najviac a dúfam, že príde čo najviac ľudí, kedže pravé hip háp akcie už nie sú čo bývali, ale neni sa čomu čudovať kedže na scéne je už toľko toho, každopádne sa teším z každého jedného fanúšika a budem sa snažiť do budúcna aby sa moje beaty páčili tak ako doteraz a ešte viac.


Aké by boli tvoje posledné riadky v ktorom by si chcel nechať odkaz s planéty X ?
A ja ti ďakujem za interviju a ďalšiu široku stopu, ktorú po sebe zanechal Teggo Dabbl G na blogu .

Chcem sa ešte raz poďakovať všetkým poslucháčom, tebe ďakujem za rozhovor a nezabúdajte......LPDR a tešte sa...Peace


Peace







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára