nedeľa 9. októbra 2016

Vlak starej školy,tak ako pravda skrytá niekde medzi nimi..........

Na Slovenskej Hip-Hopovej scéne už dlhší čas víri hladinu pozoruhodná hudobná osobnosť Posledný Mohykán/P.O.D.E.
Môže sa však zdať skoro nepochopiteľné, že tento dravý a talentovaný Mc sa na tunajšom Hip-Hopovom poli stále potyká s nepochopením aj napriek tomu, že jeho tvorba spadá čisto pod záležitosť Undergroundovej scény.
Ostáva len dúfať, že sa mu v blízkej budúcnosti po dlhých rokoch čakania dostane väčšieho pochopenia a uznania hodnoty jeho tvorby. Tým by som zároveň potvrdil skutočnosť, že na Slovensku ešte stále existuje pravý Hip-Hop.
A na Hip-Hopovej scéne majú Želiezovce svojho vlastného zástupcu práve v podobe osobnosťi akou je P.O.D.E/Posledný Mohykán.

Peace



Moja prvá otázka P.O.D.E: „Kde čerpáš inšpiráciu pre písanie textov? Máš nejaký vlastný talizman, ktorý Ti dodáva silu písať texty ako blesk, čo opäť po roku vydával nový albumom s názvom Vlak starej školy?

Ahoj. V prvom rade ťa zdravím a ďakujem za slovo. Nuž inšpirujem sa hlavne dianím vo svete a hlavne opisujem čo vidím. Opisujem hlavne rôzne príbehy zo života a veľa krát aj svoj vlastný. K albumu Vlak starej školy len v krátkosti. Už je dávno vonku. Ja vydávam EP LIMIT. Vlak starej školy je poskladaný album z nevydaných vecí, pretože mám rád vo svojich veciach poriadok a všetko musí niekam patriť.

V tomto roku si vydal EP - tvoju horúcu novinku s názvom Limit a plus k tomu očakávať aj od teba P.O.D.E nejaký nový album . Načo by sa ešte mohli pripraviť a tešiť tvoji verní fanúšikovia?
Máš niečo nové, špeciálne pripravené pre tvoju fanpage, alebo to bude výlučne tvoj projekt - undergroundový počin roku 2016 aký tu ešte nebol na našej Hip-Hopovej scéne?

Nuž veru mám. Ešte som o tom moc rozprávať nechcel, ale že si to ty, haha. Pripravujem album, ktorý vyjde až budúci rok! Nesie názov ORTODOXNÝ KLASIK. Bude to môj najväčší počin, čo som voľakedy spravil. Mastruje to Menfo, keďže už nejaké veci sú hotové. Čo ti poviem? Tučný zvuk, super spolupráce, bombové beaty! Je sa na čo tešiť. Toľko k tejto veci.

Veľmi zaujímavou sa javí záležitosť, ktorú si v spolupráci so zoskupením Kam? Čo? vytvoril skladbou V tieni. Bol to váš prvý a posledný spoločný projekt, alebo môžeme v blízkej budúcnosti očakávať vydanie vášho spoločného albumu?


Nebola to naša posledná spolupráca. Nechystáme album, ale trojsingel P.O.D.E, Kam?Čo?, Teggo. Budú aj nosiče.

Prednedávnom si vydal skladbu s názvom Veľa X, v zjednodušenej interpretácii veľa krát.
Z tejto skladby cítiť istú vyrovnanosť s vlastnými životnými skúškami po niekoľkých rokoch, ako aj skutočnosť, že svoj vlastný životný príbeh už vnímaš ináč ako pred mnohými rokmi.
P.O.D.E, došlo u Teba práve teraz k akémusi zmierenie so svojimi spomienkami nad vlastnou minulosťou?



Vieš čo, takto, mám 29 rokov, ale prežil som toho viac ako 40nik, v úvodzovkách. Nechcem rozoberať moju minulosť, stačí keď poviem, že som našiel kľud vo svojom živote a som vyrovnaný človek. Za čo ďakujem aj svojej žene, ale hlavne mojej mame, ktorá stála pri mne aj vtedy, keď tam iný nestál!

Z počúvania tvojich skladieb usudzujem, že si sa už veľa krát v ľuďoch sklamal. Našiel by sa v rámci tejto brandže niekto, kto v priebehu tvojej doterajšej tvorby zneužil, respektíve prekrútil tvoje nápady a snahu o jedinečný prístup k Hip-Hopovej produkcii?

No to asi nie.

Ako sa podľa teba zmenil Hip-Hop v priebehu tvojho tvorivého pôsobenia na Slovenskej hudobnej scéne? Osobne si myslím, že 15 rokov, čo je doba tvojho pôsobenia, predstavuje dostatočne dlhý časový úsek na hodnotenie. Odohralo sa počas tohto obdobia niečo, čo ťa mimoriadne sklamalo v rámci tunajšej Hip-Hopovej scény?
A našlo by sa naopak niečo, čo ťa najviac zaujalo a potešilo, prípadne z čoho si mal najväčšiu radosť v tomto roku?

Tak áno zmenilo sa veľa. Keď sme boli mladší, sme pičovali na komerciu a teraz je to zas kurvenie rapu. Všetci chcú zarobiť, tak sa stali trendovými a začali robiť trendovú hudbu. Čo znamená, že rapperi rapujú už do všetkého ty vole. Pop, dubstep atď. Čože? Kde je rap? Ten originál pouličný? Tam, kde si si vyjadril svoj názor, povedal svoju myšlienku. Dnes, čo sa robí je neakceptovateľné a s rapom to nemá nič spoločné. Ale ako nech si robí každý čo chce, veď každý ma na to právo. Ale tak nech si neberú do huby slovo rap. Keď to rap neni. Vieš kto ma veľmi prekvapil? Zlý Funk, chalani valcujú! Boombap navždy!

P.O.D.E, na tvojej tvorbe dosť zreteľne badať, že veľmi pracuješ na sebe a svojej osobnosti. Skrátka, si človek, ktorý vie, čo chce prostredníctvom Rapu odkázať a dokáže dať zo seba maximum. Nemáš po toľkých rokoch tvojho pôsobenia na scéne mierny pocit sklamania z toho, že sa tvojej tvorbe nedostáva adekvátnej pozornosti?
Máš za sebou aj veľa zaujímavých spoluprác. Nemyslíš si, že už by sa konečne mohlo dostať tvojim albumom väčšieho zviditeľnenia a povšimnutie, než tomu bolo doteraz?

Ja sa uspokojím s tým čo mám. Vždy to tak bolo. Ja robím hudbu pre tých, čo to cítia ako ja. A povedzme si pravdu, tých je málo. Keďže dnes je IN ten, ktorý sa oblečie jak žena a rapuje do disca! Ja robím RAP! "Pre svojich, pre tvojich, Pre tých čo sú nesvoji, neprezliekam kabát, pretože nie som v prestrojí, bez debát, bez pochýb nezmiznem bez stopy, bez trochy hudby si život neviem predstaviť!"

Čo sa týka Limitu, celé toto EP si urobil na svojom vlastnom labely.
Mal si v pláne prizvať aj iné mená ako tie, ktoré sa na ňom objavili, alebo si si určil nejaké kritéria, resp. strop ešte pred jeho vydaním? Vedel by si prijať aj takú ponuku, keby chcel niekto pod tvojim labelom vydať album, a to aj v prípade, že by daný interpret pochádzal z konca Slovenska. Máš nejaké konkrétne zásady, podľa ktorých sa v hudbe riadiš?

Keď som začal nad EP-čkom rozmýšľať, hneď som vedel koho tam chcem mať. Moje štúdio je otvorené pre každého, stačí zavolať, alebo napísať. Veď tu chalani nahrávajú svoje albumy, momentálne sú tu tri rozrobené, na ktorých pracujeme.

P.O.D.E, je o tebe známe, že si veľký fanúšik Wu-Tang Clanu. V čom je toto hudobné zoskupenie pre teba tak výnimočné? Nemyslíš si, že v súčasnosti by bolo dobré aj predstaviť aj iné Hip-Hopové menej známe mená legendy Rapu? Tým by sa zároveň potvrdilo, že Hip-Hop sa dnes netočí spomienkami len okolo známych mien či Crew ako boli Das Efx, Mobb Deep, Gang Starr a Onyx. Uvedomujem si, že na Slovensku je to v tomto smere dosť komplikované, no momentálne aj nezávislé labely v zahraničí vydávajú veľké množstvo reedícií a nových MCs začínajú v rámci svojich beatov i skretčoch zaraďovať dokonca aj Golden Age . Myslíš si, že by sa aj u nás malo nabehnúť na podobný trend, alebo by to malo ostať na doterajšom mŕtvom bode?

No ja Wu Tang nepredstavujem. Si myslím, že ich predstavovať netreba. Ich hudba sa spája s mojím detstvom, spomienkami, bol to vlastne prvý striktný rap čo som počul. Wu Tang pre mňa neni len hudba. A členovia skupiny nie sú len rapperi, ale umelci, ktorých pozná celý svet! Stotožňujem sa s ich textami a u mňa sú strop. Poznám celú históriu skupiny atď. Samozrejme počúvam a uznávam aj iné skupiny, ale nebudem menovať, bo tu budeme do rána.

Poďme teraz k tvojím koncertom. Dávaš väčší priestor koncertovaniu vo najbližšom svojom okolí? Prečo sa podľa teba nedostáva undergroundovej scéne dostatočnej pozornosti na takých akciách, ako je napríklad Hip-Hop žije? Pozývať známe a overené mená je určite namieste, ale stále je to len určitá časť našej hudobnej scény. V Anglicku, ako aj v zahraničí sa na podobných akciách je zvykom všetko spájať dokopy, no napríklad u nás sú Boom Bap a Underground neželaní hostia.
P.O.D.E, ako to ty osobne vnímaš? Vedel by si predstaviť vystupovať na Hip-hop žije alebo na iných rovnakých hudobných podujatiach organizovaných na Slovensku?

Ja s týmto problém nemám. Koncertujem tam, kde ma zavolajú. Underground nedostáva moc veľký priestor, pretože my tu nemáme veľké festivaly. Kukni vedľa do CZ. Na Hip Hop Kempe Afro dáva priestor tak ako aj ostrieľaným menám, tak aj neznámym. Anglicko so Slovenskom porovnávať nemôžeme, že jo?

Čo sa týka tvojich koníčkov je známe, že obľubuješ kulinárstvo a akvaristiku. Kde Ťa okrem rapových záležitostí môžeme osobne stretnúť? Aké je tvoje povolanie, prípadne čomu sa ešte venuješ? Opravuješ v nejakej garáži autá, alebo si žiadaný kuchár, ktorý vie uvariť skvelé menu podobne ako produkovať rapovú hudbu?

Tak najčastejšie som zatvorený v štúdiu, ale ľudia ma môžu stretnúť aj na akvaristických burzách, alebo na burzách platní, alebo hocikde na ulici. Cez víkendy rád cestujem, takže raz som tu a raz tam :) Nuž som obyčajný smrteľník a P.O.D.E tiež pracuje. Pracujem u nás v Želiezovciach vo fabrike. Som čalúnnik.

P.O.D.E, aký posledný odkaz by si chcel v týchto riadkoch adresovať svojím fanúšikom alebo novým potenciálnym poslucháčom?
Ja osobne by som sa ti taktiež rád poďakoval za toto podnetné interview na mojom blogu a prajem Ti aj naďalej veľa tvorivej chuti a energie?

Ďakujem bráško aj ja za rozhovor, že si myslel na mňa.  Môj odkaz znie : Cestou úspechu je robiť veci od srdca / P.O.D.E


Peace 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára