pondelok 29. augusta 2016

Kanda a jeho Komixový príbeh.

Kanda je Beatmeaker/producent, ktorí  žije už dlhšiu dobu vo Švédsku . Robí zaujímavé beaty, takže na Slovenskej scéne nerobí až tak veľký rozruch ako niektorí iný, ale miesto mu právom patrí na nezávislej scéne na Slovensku. Preto aj takouto cestou chcem osloviť ľudí na Slovensku ale aj v Čechách na mojom blogu, aby spoznávali ľudí, ktorí vedia robiť zaručene kvalitné beaty ako ich práve robí Kanda.

Peace



Na úplný začiatok, sa nám trochu predstav ako ťa v Komixovom Meste ovplyvnil Hip Hop ?
Boli to Zlé Kone a ich skladba "Daždivý deň", alebo si objavil v Hip Hope niečo výnimočnejšieho čo ovplyvnilo tvoj pohľad na hudbu ?

Kanda : My sme začali žiť Hip Hop už ako mladí chalani, už na základnej škole sme cítili ulicu a tak sme sa aj chovali.  Po škole nebolo žiadne učenie, ale rýchlo sme bežali kúpiť chróm a obťah, aby sme sa mohli nejako zapísať v tomto meste. To bolo okolo roku 96 - všetko voňalo tak inak, celé mesto žilo Hip-Hop-om, maľovalo sa, jamovalo sa a začali sa písať prvé texty a produkovať prvé beaty.  A kto seje dážď, zožne búrku a Zlé kone to tu pripravili direktne.. ya feel me!



Pred nedávnom si urobil Beat pre Us Mcsho Aul Purpisa v skladbe Nabal. Ako sa dostal Aul k tvojím beatom ? Nie si až tak známy Beatmeaker na Slovensku, alebo tvoju tvorbu viac poznajú ľudia vo Švédsku, že sa dostávaš do hľadáčika Undergroundovej scény ?

Kanda : Aul je kamarát, už to tak môžem povedať po rokoch, je to človek, ktorý bol pri tom, ako to začalo, keď sa začal robiť rap... Ja som videl jeden jeho banger na nete, a tak som mu napísal. Slovo dalo slovo, teraz už ma kartotéku beatov a vždy, keď spravím niečo, čo ma nakopne, tak mu to pošlem .




Ešte sa trochu vráťme k skladbe Nabal. Táto značka oblečenia je v Komix City veľmi dobre známa.
Myslíš si že to je dobre mierená reklama na Americký kontinent ? Samotný Aul sa na konci objaví aj v značke NABAL ? 

Kanda : Tu  ide zase o prejav kamarátstva. Volal som mu “ideš do toho“?, kamaráti majú značku pre potheads a on že:“ pošli beat“ a ja že:“ dobre“. A bolo.


Poďme teraz k tvojej tvorbe, aké boli tvoje prvé začiatky. Robil si od samého začiatku beaty, alebo si aj skúšal Rapovať do majku. Tvoju tvorbu s Beat mi, som mal možnosť vypočuť na Nočnom Wlaku 041 v Epi  s názvom "Kapitole Prvej" . Prečo ste nepokračovali ďalej vo vašej tvorbe. Myslím si, že ste mali veľmi zaujímavý štart, čo ste tak nečakane rýchlo ukončili vašu tvorbu , ktorú ste len začali ?

Kanda : Začal som ako mc, ale popritom som aj skúšal robiť beaty. Nočný Vlak bol kurva dobrý projekt, keď si dnes z neho niečo pustím, tak sa vôbec nie je začo hanbiť.  Pokračovanie nebolo, lebo sme si našli iné hobby RSovi sa narodil syn, ja som bol čoraz viac vo Švédsku a mali sme radi drogy... Inak sme začali nahrávať aj novy album  a máme  3-4 veci, čo nik nepočul . Keby sme pokračovali, viem, že by to bola silná značka. Viem to!!


V poslednej skladbe ste mali featchuring s J-Spitzom. Bolo to tým, že si sa už udomácnil v Severskej krajine  a spoznal si tamojšiu scénu ?
Čosi myslíš podľa teba Kanda, je Švédska scéna viac rozmanitejšia ako ta naša na Slovensku ?
Alebo si nepostrehol až tak veľký rozdiel od toho čo sa dnes hráva u nás na Slovensku a Čechách ?

Kanda :  S J-Spitzom som mal štúdio, to boli riadne jeby. Toľko ľudí, čo sa u nás vystriedalo a čo sú dnes na výslní švédskej rapovej scény by si len tak ľahko nenarátal. Švédska scéna je iná, je úprimnejšia a verím im to viac. Slovensko je také, aké je, ľudia sú iní a žerú hovna lebo im to stačí.


V roku 2009 si ešte dal  vedieť o sebe na Mixtape Tragikomixe v skladbe "Kriminál či Beaty"
Nebola to aká si tvoja posledná bodka Undergroundovéj scéne v Komixovom Meste ?

Kanda : To dúfam nie, posledný banger som ešte nenapísal. Viem, že je to tak, ako to má byť, nahrám jednu vec každé dva roky ale tá vec stoji za to. Keď nahrám ďalší banger, tak sa bojím, že bude taký dobrý, že začnem znova rapovať ...





Sleduješ  teraz  v Žiline Hip Hopovú scénu, alebo sa už nesústreďuješ na pouličnú  tvorbu v meste kde si prežil svoje životné príbehy na ktoré si rád zaspomínaš ? 


Kanda : V Žiline je Hip-Hop iba keď tam prídem ja a sem tam Tesla, pokiaľ sa niekde zase nezamiloval. Ďalej tam udržujú Hip-Hop chalani, čo maľujú. Takže, keď je maľovačka, vždy sa rád zastavím, to je pre mňa taká nostalgia vtedy.

Veľa krát ste v Rape dali na známosť o Undergrounde ?
Je to pre teba tvoja aká si Alpha a Omega ?

Kanda : Nič iné robiť neviem. Underground je pre mňa skôr ostať verný tomu, čomu veríš od začiatku.

Kde teraz momentálne vyhľadávaš inšpiráciu k tvojim Beatom ?
Nájdeš niečo aj v  iných žánroch čo by ťa vedelo osloviť ?

Kanda : Diggin In The Crates. Idem staré veci niekedy nové, ale hlavne Soul, Jazz a Rock.


Do budúcna môžeme očakávať nejaký ucelený instru album od teba Kando, kde by si mohol ukázať svoje Beatmeakers umenie ?
Alebo ešte pre teba Kando neprišiel ten správny čas sa pokúsiť o level vyššie posunúť ?

Kanda : Jeden už vyšiel. Living with tha boombap. Mám pripravený už aj  druhý, len nie je zmastrovany a teraz mam toľko veci okolo seba, že sa ku tomu asi tak skoro nedostanem. 


Posledná otázka : Vráti sa ešte Nočný Wlak 041v Komixovom meste do ulíc, alebo sa objavíš v ďalšom projekte „Kapitola Druhá“ s novým nádychom na undergroundovej scéne v Komixovom meste? Čo by si chcel ešte dodá k téme, alebo aké by boli tvoje posledné slová na záver tohto rozhovoru ?

Kanda : Keď sa najebeme, tak máme také blbé nápady. Uvidíme, čo prinesie čas.... Dík za rozhovor...







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára